Home » OC Kennisbank » Online Marketing » Wat is een Impressie? (Online Marketing)

Wat is een Impressie? (Online Marketing)

Een impressie is wanneer een bezoeker een stuk content bekijkt. Op Instagram wordt deze statistiek bijgehouden in de instellingen van je account. Zo kun je zien hoeveel bezoekers foto’s of video’s op je account hebben gezien.

1 impressie is dus 1 bezoeker die naar een foto of video heeft gekeken. Niet alleen op Instagram, maar ook met advertenties of artikelen binnen Google, Facebook en YouTube heb je te maken met impressies. Ze worden ook wel ‘vertoningen’ genoemd.

Impressies verschillen van hoe bezoekers reageren op Call To Actions. Hierbij ondernemen ze een actie: Ze klikken op een button of foto. Een impressie wordt een impressie als de bezoeker de content heeft geladen in zijn of haar scherm.

Hier komt het begrip CPM bij kijken. CPM staat voor Cost Per Mille, oftewel de kosten voor 1000 impressies.

Je betaalt dus niet per klik, zoals bij SEA (Search Engine Advertising), maar per impressie. Het belangrijkste wat je hiermee kunt bereiken is merkbekendheid.

In het kennisbankartikel over branding lees je meer over merkbekendheid.

Plaats een reactie