Zoekresultaten zijn het resultaat van een zoekopdracht binnen een zoekmachine. Als je via Google zoekt op een bepaald woord, krijg je na de enter meerdere links te zien.
Dit zijn de zoekresultaten van jouw zoekwoord. Al deze websites geven informatie die zoveel mogelijk gerelateerd is aan jouw ingetypte woord(en).
Zoekresultaten bestaan uit 2 delen: Advertenties en organische resultaten.
Voor de advertenties is betaalt. Een bedrijf betaalt de zoekmachine om bovenaan te staan als iemand zoek naar een bepaald zoekwoord.
Daaronder staan alle organische resultaten. Dit zijn websites die niets hebben betaald.
Waarom staat de ene website hoger dan de andere?
Dit heeft te maken met meerdere factoren die vallen onder SEO. SEO staat voor Search Engine Optimalization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Websites schrijven een artikel, en als deze de best mogelijk informatie biedt voor een bepaald zoekwoord komt de pagina bovenaan te staan in de zoekmachine.
Google investeert veel tijd en geld om de pagina’s die zo waardevol mogelijk zijn te koppelen aan de juiste zoekwoorden. Daarom zijn ze op dit moment de meest gebruikte zoekmachine op het internet.