Home » Verkopen op bol.com: De ULTIEME Beginnersgids! (2021)

Verkopen op bol.com: De ULTIEME Beginnersgids! (2021)

Wil je weten hoe je kunt gaan verkopen op bol.com?

Op deze pagina lees je mijn ultieme beginnersgids als je wilt gaan starten met verkopen op bol. Je leest eerst hoe dit in zijn werk gaat, daarna krijg je een simpel stappenplan en als laatste lees je mijn 6 belangrijkste tips voor jou als beginner!

Introductie over Bol.com

Wat is verkopen op bol?

Op bol.com zie je allerlei producten staan. Deze worden aangeboden op de website van Bol, dus dan zou je natuurlijk denken dat Bol dit allemaal zelf doet. Maar dat is niet zo. Als voorbeeld deze twee producten:

verkopen op bol voorbeeld 1
verkopen op bol voorbeeld

Zie jij het verschil? Het zijn beide crosstrainers, met een andere prijs en andere functionaliteiten, maar het grootste verschil is de aanbieder. Bij het eerste product zie je onder de prijs ‘Verkoop door bol.com’, en bij het tweede door Buffalo Belgie. Als je doorklikt zie je dat dit bedrijf in totaal 1787 producten aanbiedt op de website van Bol.

Hoe kan dit?

Dit heet een partnerverkoper of partner van bol.com. Bol.com verkoopt zelf producten, maar geeft bedrijven sinds 2011 ook de mogelijkheid om op hun website te laten verkopen. Deze bedrijven maken dan gebruik van de voordelen van Bol.com (Naamsbekendheid, grote bezoekersaantallen, etc.), maar zorgen zelf wel voor de producten.

Zo simpel is het. Als bedrijf kun je gebruik maken van de voordelen van het online platform van bol, om zo je producten aan een breed publiek te laten zien en omzet te gaan draaien.

Waarom op bol.com verkopen?

Omdat bol.com heel veel bezoekers heeft, en dus ook veel verkopen draait, hebben ze veel geld beschikbaar om de klantenservice, verzending en online omgeving te perfectioneren. Dit hebben ze de afgelopen jaren gedaan, en blijven ze doen.

Dit maakt Bol.com tot een super interessant platform om als bedrijf op te gaan verkopen. Als je zelf een bedrijf start met online producten, ben je niet alleen met je product bezig, maar ook alles eromheen. Met alleen een product kom je er niet.

Voordelen

Bol.com heeft de meeste zaken al voor jou geregeld!

Dit zijn:

✅ Klantenservice en medewerkers: Bol.com heeft 1.900 eigen medewerkers die onder andere alle vragen afhandelen van alle klanten en bezoekers. Ze helpen met het vinden van het juiste product, het opsporen van verloren pakketjes, terugbetalen van facturen, en ga zo maar door.

Online platform (de website): Op de website vind je miljoenen producten die allemaal een beschrijving hebben. Ook zijn de categorieën zo opgebouwd dat het voor de bezoeker makkelijk te gebruiken is, en zo de kans op een verkoop wordt verhoogd.

Naamsbekendheid en branding: Misschien wel het allerbelangrijkste voordeel. Als je iets nodig hebt en je wilt het online bestellen, waar denk je dan meestal aan? Precies, Bol.com. Het grootste deel van de Nederlanders (en Belgen) denk hier zo over. Maandelijks krijgt Bol gemiddeld 17,4 miljoen bezoekers! Het merk en de naamsbekendheid zorgen er dus voornamelijk voor dat Bol de grootste e-commerce shop van Nederland en België is.

Klantenbestand: Je hoeft geen klanten te vinden, je maakt direct gebruik van het klantenbestand van Bol.com. In 2019 had bol.com maar liefst 10,5 miljoen actieve klanten in Nederland en België!

Marketing: Bol.com blijft marketing inzetten om meer klanten te bereiken. Dit doen ze in de vorm van online advertenties op social media, maar ook met commercials op tv en radio.

De logistiek: Sinds 2015 is het voor partners mogelijk om de logistiek aan bol.com over te laten. Wat houdt dit in? Je maakt gebruikt van LVB (Logistiek Via Bol.com). Normaal zou je, als je een product verkocht had, zelf het pakketje moeten opsturen naar de klant. Met LVB kun je alles in één keer naar het warenhuis van Bol sturen, waarna zij alles voor je afhandelen zodat het pakketje bij je klanten terechtkomt.

Alles wat hierboven staat hoef jij niet meer te doen! Dat geeft natuurlijk een hoop kansen. Maar wat moet je dan nog wel zelf doen?

Het enige wat je zelf moet doen is:

  • Onderzoek doen naar kansrijke producten
  • Product inkopen
  • Een listing maken en testen of het verkoopt
  • Opschalen

Hier ga ik straks dieper op in.

Zijn er ook nadelen?

Er zijn zeker ook nadelen aan het verkopen op bol.com

Ten eerste dat je niet bouwt aan een eigen webshop. Je helpt bol.com bouwen aan hun platform en aanbod, maar je hebt dus geen eigen webshop die telkens blijft groeien. Als bol.com failliet gaat, ben jij je verkoopkanaal en klantenbestand direct kwijt. Klanten kennen je namelijk alleen via bol.com.

Daardoor komen we ook bij het tweede nadeel: Vrijheid. Bol.com heeft de touwtjes in handen, jij niet. Als bol.com bepaalde voorwaarden en regels veranderd, heb jij hiermee om te gaan. Zij kunnen morgen zeggen dat je niet tussen de 10 tot 15% per verkocht product moet afstaan, maar bijvoorbeeld 40%.

Hier heb je vrij weinig over te zeggen, maar zo’n maatregel betekent wel dat je veel omzet misloopt en je hele situatie zal veranderen.

Hoe verdient Bol.com geld?

Als je een product gaat verkopen op Bol gebruik je de service en middelen van Bol.com. Niet zo gek dus dat ze hier een vergoeding voor willen hebben. Per verkocht product gaat tussen de 10 en 15 procent naar Bol zelf. Maar dit is alleen als je iets verkoopt. Verkoop je geen producten? Dan betaal je ook niets.

logo bol.com

Daarnaast verkopen ze zelf ook veel producten, zonder dat er een tussenpersoon aan te pas komt. Dit is de voornaamste bron van inkomsten. In 2019 leidde dit tot een recordomzet van 2,8 miljard!

Bol verdient niet alleen geld met de verkoop van producten van partners, maar wordt ook stukje bij beetje een sterker merk. Al deze partners bieden verschillende producten aan, waardoor het aanbod op de website groeit.

Hierdoor heeft de consument meer keuze, waardoor ze langer op de webshop blijven omdat ze haast alles wel kunnen kopen op dezelfde website. Hierdoor blijft bol groeien.

Bol.com is in 1999 opgericht, en sindsdien blijft de jaarlijkse omzet stijgen en stijgen:

2004: €51.000.000

2010: €318.000.000

2014: €680.000.000

2017: €1.600.000.000

2018: €2.000.000.000

2019: €2.800.000.000

Wat zijn de kosten om te beginnen met verkopen op bol.com?

Om te beginnen ben je alleen geld kwijt aan je KvK (of ondernemersloket) inschrijving. Verzin een naam voor je bedrijf, schrijf je in bij de kvk en door 50 euro te betalen ben je officieel ondernemer.

Zoals al eerder vernoemd: Je betaalt per product een commissie omdat je gebruik maakt van de service van bol. Dit betaal je alleen als je daadwerkelijk producten verkoopt. Om te verkopen op bol hoef je dus geen toegangsprijs of maandelijks abonnement af te sluiten. Alleen bij het verkopen van producten betaal je een bijdrage.

Meer weten over hoeveel je per product moet afstaan aan Bol.com? Hier vind je meer informatie (opent in nieuw venster): https://partnerplatform.bol.com/help/financien/commissie

Verkoopaccount op bol.com aanmaken

Hoe kun je een verkoopaccount op bol aanmaken?

Ga simpelweg naar de officiële partnerpagina van bol.com om te starten met zakelijk verkopen.

Die vind je hier (opent in nieuw venster): https://www.bol.com/nl/m/verkopen-aanmelden/

Zo werkt verkopen op bol.com: Stappenplan

Oke, je weet nu hoe verkopen op bol werkt en waarom dit zo interessant is. Nu is het tijd om in actie te komen.

Hieronder vind je een stappenplan om te gaan verkopen op bol.

1. Producten vinden (die verkopen)

Als je start met verkopen is het allerbelangrijkste om een product aan te bieden waar VRAAG naar is.

Product onderzoek is daarom ook het allerbelangrijkste aan het hele proces van verkopen op bol. Er zijn meerdere factoren die een rol spelen in je succes met verkopen, maar als je geen goed product hebt waar vraag naar is kun je het wel vergeten.

Hoe doe je onderzoek naar een goed product?

Start altijd met onderzoeken op Bol.com. Om als beginner simpel te starten kun je het beste alle categorieën langsgaan.

Als je gaat beginnen zijn dit geschikte categorieën waarin je een product kunt vinden:

verkopen bol categorieën

Waarom zijn bepaalde categorieën niet geschikt?

Kleding: Veel refunds, en je moet rekening houden met maten (S,M,L). Dit is voor het begin nog te lastig omdat je niet weet welke maat veel verkocht wordt. Daardoor weet je niet welke maat je meer moet inkopen.

Elektronica: Veel concurrentie en vraag naar bekende merken. Het zou kunnen maar niet aan te raden voor een beginner.

Muziek, boeken, films, games: Deze producten hebben een bepaalde ‘hype’. Aan het begin is een bepaalde film gewild, maar na een langere tijd neemt de vraag af. Geen ‘evergreen’ product dus. Daarnaast kun je moeilijk een merk opbouwen met boeken of muziek van iemand anders.

Drank: Is opnieuw een ander merk, terwijl je zelf merken wilt gaan creëren.

Duik dieper in subcategorieën

De volgende stap is om een subcategorie te vinden. Kies een subcategorie. Vergeet niet om de filter op ‘Bestverkocht’ te zetten. Alle producten die je nu ziet worden in deze categorie het beste verkocht, dus hier is ook vraag naar.

bestverkocht categorie bol.com

Kijk tijdens het zoeken naar de andere producten die in je gekozen categorie aanwezig zijn.

Wat zegt de markt?

Zijn er veel concurrenten die hetzelfde product aanbieden? Wat is de kwaliteit van deze producten?

Bij een categorie met veel concurrentie is het lastiger om hoog te komen in de zoekresultaten. Als iemand een zoekopdracht uitvoert binnen bol, is de kans dat jouw product bovenaan staat een stuk kleiner. Hierdoor is de kans op verkopen ook een stuk kleiner in vergelijking met de product op de eerste pagina.

Het is zeker mogelijk om de sterke merken en producten de baas te zijn, maar dit vergt meer inspanning en meer werk. Als beginner is het aan te raden om een markt te kiezen waarin de concurrentie wel oké is, want er moet wel vraag naar zijn, maar ook prima te verslaan is als jij de juiste stappen onderneemt.

Dit is hoe je er achter komt of jij de juiste markt hebt gevonden:

Zoek het product op waar je interesse in hebt om te verkopen en kijk onderaan naar het aantal pagina’s dat beschikbaar is. Zijn het minder dan 10 pagina’s? Dan is dit product geschikt en is er niet overdreven veel concurrentie wat het proces lastiger en zwaarder maakt. Zijn er meer dan 10 pagina’s? Ga opzoek naar een ander product dat wel voldoet.

paginas met product op bol
59 pagina’s met producten? Geen geschikte categorie!

De concurrentie verslaan: Wat kan jij beter doen?

Tijdens het zoeken naar een product en het vergelijken met concurrenten moet je in je achterhoofd signalen opvangen die zeggen dat je een beter product kunt aanbieden dan je concurrent.

Wat mist er bij de andere producten?

Kwaliteit: Als een product slechte reviews heeft is het kwalitatief geen goed product. Bekijk de reviews en ontdek de verbeterpunten.
Prijs: Kan het zijn dat de prijs niet in verhouding staat met de kwaliteit?
Hoeveelheid: Kun je bijvoorbeeld alleen een set van 2 stuks bestellen, terwijl het voor de consument logischer is om 4 stuks te willen?
Extra functionaliteiten: Welke extra functies verbeteren de ervaring van de consument met het product?

Wat mist er bij de listing (de productpagina op bol.com)? Denk hierbij aan de titel, foto’s, de verzendtijd en de beschrijving van het product. Bij een van de volgende kopjes ga ik hier dieper op in.

Zoals je ziet, genoeg punten om te verbeteren en je concurrenten te verslaan!

Daarnaast zijn er een paar belangrijke punten om rekening mee te houden:

Evergreen:

Evergreen betekent dat je een product vindt wat je het hele jaar kunt verkopen. Er zijn veel seizoensgebonden producten. Als je voor bijvoorbeeld kerstversiering kiest, heb je een paar maanden voor en tijdens kerst potentiële klanten op Bol.com. Maar na die periode zul je zien dat je omzet flink daalt.

Dat wil je niet hebben.

Je wilt producten hebben die een constante vraag hebben, zoals een speciaal snijblad voor in de keuken. Hier is constant vraag naar, wat je niet hebt bij kerstversiering.

Kijk goed naar de marge en prijs:

Een product kan nog zo goed zijn, als je marge te laag is zul je er niet op kunnen verdienen. En dat is tenslotte waarom je verkoopt op bol.

Heb als vuistregel dat je minimaal 10 euro marge hebt, en dat je verkoopprijs boven de 15 euro ligt. Houdt daarmee ook rekening met de kosten voor het verkopen op bol en de logistiek van je pakketten.

Denk lange termijn:

Om later naar het volgende niveau te gaan is het opbouwen van een merk een goede stap. Kies daarom geen producten die al een merk hebben, zoals boeken, films en dranken.

Je wilt uiteindelijk de producten die je verkoopt voorzien van een logo en merknaam, zodat de consument je bedrijf herkent en er een verkooprelatie voor de langere termijn kan ontstaan.

Kijk hoe de concurrentie het product verkoopt:

Hoe wordt een soortgelijk door de concurrentie verkocht? Als het namelijk te weinig wordt verkocht is het niet de moeite waard om hier zelf in te gaan. De vraag is dan blijkbaar te laag.

Dit is hoe je checkt of een product goed wordt verkocht:

  1. Kies het product van de concurrentie.
  2. Zet deze in je winkelwagen.
  3. Zet de hoeveelheid van het product op een hoog getal, zoals 1000 of 2000 stuks.
  4. Er staat nu boven in je beeld dat bol.com er maar een x aantal kan leveren. Schrijf dit getal op.
  5. Doe dit een paar dagen achter elkaar. Gaat het getal omlaag? Je kunt nu uitrekenen hoeveel producten er in één dag zijn verkocht. Zo ontdek je of er vraag naar is of niet.

Neem de tijd!

Dit was het product onderzoek. Je ziet dat er nogal wat factoren zijn waarmee je rekening moet houden. Houdt deze ook aan. Productresearch is het allerbelangrijkste aspect als je gaat verkopen op bol. RAFFEL DIT NIET AF!

Je kunt hier gerust 1 of 2 weken de tijd voor nemen. Dat zal je hele verkoopproces alleen maar makkelijker maken. Hoe beter je onderzoek, hoe groter de kans dat je meer gaat verkopen.

Er zijn andere factoren die meespelen, maar het kiezen van een product staat op prioriteit nummer 1.

2. Product inkopen

Nu je een product hebt gevonden is het tijd om te gaan inkopen.

Dit wordt voornamelijk gedaan in China, en in het speciaal op Alibaba.com. Alibaba is een webshop voor bedrijven (B2B). Ze verkopen grote partijen van producten aan andere bedrijven.

product inkopen alibaba

Waar moet je op letten als je een grote partij producten wilt gaan inkopen?

Communicatie: Zorg ervoor dat je leverancier tenminste Engels spreekt. Check hierbij ook of het communiceren soepel verloopt, en dat de conversaties niet stroef en onduidelijk zijn. Dat wil je niet hebben.

Daarnaast de responstijd. Hoe snel reageert je leverancier? Na een paar uur of dezelfde dag is natuurlijk top. Maar als je pas na een paar dagen of week een reactie krijgt is het niet heel handig om te gaan samenwerken. Je wilt natuurlijk zo snel mogelijk kunnen communiceren om te kunnen bestellen.

Test eerst uit: Vraag eerst of je een aantal testproducten kunt aanschaffen. Denk hierbij aan een kleinere hoeveelheid, zodat je kan testen of de kwaliteit goed is en of de producten überhaupt verkopen. Nadat je deze partij hebt verkocht op bol kun je (als de kwaliteit goed was) meer gaan bestellen en weet je dat het goede producten zijn.

Veel leveranciers willen liever geen kleine partijen verkopen, maar een goede tip is om te zeggen dat je van plan bent om meer te bestellen als de kwaliteit goed is. Ze zullen je nu meer zien als grote speler, wat hun weer meer business gaat opleveren op de langere termijn.

Vraag naar de mogelijkheden: Om de concurrentie te kunnen verslaan wil je natuurlijk opvallen en net een ander product hebben. Je hebt in je productonderzoek vast al dingen verzonnen die je kunt verbeteren. Vraag of dit mogelijk is en wat hier de extra kosten van kunnen zijn.

3. Je aanbod op Bol.com

Dit is wat de consument te zien krijgt. Ook niet onbelangrijk dus. De eerste indruk maakt direct al het verschil, dus zorg dat deze zo goed mogelijk is. Dit doe je door de volgende dingen toe te passen:

De titel: Wees zo uitgebreid mogelijk en gebruik synoniemen voor het product. Ontdek waar mensen op zoeken.

De foto’s: Geef zoveel mogelijk duidelijke foto’s, met als allereerst een foto met het product op een witte achtergrond. Wees zo duidelijk mogelijk over alle functionaliteiten en afmetingen.

Verzendtijd: Er is niets zo vervelend als een lange levertijd. Hoelang duurt het voordat je het product in huis hebt? Met LVB kun je dit sneller doen.

Beschrijving van het product: Wees ook hier zo duidelijk mogelijk. Benoem de functies, voordelen, afmetingen en meer. Een verwarde consument met vragen zal niet gaan kopen.

aanbod op bol.com

4. Verkopen en versturen

Je hebt nu een product uitgekozen, een testpartij ingekocht en een listing gemaakt op bol.com.

Als je alles goed hebt uitgedacht en ingesteld kun je verkopen gaan verwachten! In je back-office van bol.com, de online omgeving van je verkoopkanaal, kun je zien of er producten worden besteld.

Nadat je de verkopen ziet binnenkomen moet je de bestellingen aangeven voor LVB, de logistiek via Bol.com. Het is zeker aan te raden om dit te gebruiken omdat dit je heel veel tijd gaat schelen.

Alle producten komen namelijk eerst in je eigen huis te staan, waarna je ze stuk voor stuk van label moet voorzien en moet wegbrengen naar een postkantoor bij jou in de buurt.

Aan het begin kan dit geen probleem zijn, maar als alles een beetje begint te lopen ben je hier steeds meer tijd aan kwijt. Je levert een deel van je vrijheid in omdat je constant bezig bent met versturen en labels plakken. En je bent tenslotte ondernemer geworden om meer vrijheid te ervaren ;).

Via LVB verstuur je de producten direct vanaf alibaba.com naar het warenhuis van bol, zodat zij alles regelen en jij je volledig kan focussen op het productonderzoek, communicatie met leveranciers en de listing op bol.com!

5. Na het verkopen: Wat nu?

Je hebt nu succesvol je eerste testpartij verkocht op bol.com!

Wat zijn je volgende stappen?

Er zijn nu heel veel mogelijkheden. Je kunt:

1. Meer van hetzelfde product gaan verkopen

Je eerste testpartij is succesvol verkocht, dus nu kun je hier ook meer van gaan inkopen. Je herhaalt de stappen die je hebt genomen maar je koopt dit keer meer producten in. Hoe snel kun je deze partij weer uitverkopen? Dat is jouw uitdaging.

2. Nieuwe producten vinden

Met 1 succesvol product kun je al geld verdienen, maar vaak is het niet genoeg om van te leven. Ga dus opzoek naar nieuwe producten die goed kunnen verkopen. Start weer uitgebreid met product onderzoek, ga opzoek naar leveranciers en onderzoek de concurrentie.

Zo kun je je ‘imperium’ van online producten gaan uitbouwen. Hoe meer winstgevende producten je hebt, om meer geld je kunt gaan verdienen.

3. Start met je eigen merk

Het product dat je bij de leverancier hebt ingekocht is merkloos. Een goede stap is om een merk te beginnen en te starten met branding. Merken zijn voor de consument herkenbaar, wat op de langere termijn voor meer bekendheid en verkopen kan zorgen.

Voor de langere termijn kun je een mooi merk opbouwen, en een eigen website maken waarop je de producten doorlinkt naar bol.com. Door je website te vullen met artikelen gerelateerd aan je product kun je gratis bezoekers uit Google naar je website sturen.

Hoe meer mensen je producten en merk zien, hoe meer verkopen je zult draaien.

Je kunt ook advertenties op Facebook, Instagram en YouTube gaan inzetten om je producten te promoten. Ook met deze methode zorg je ervoor dat je producten door de doelgroep worden gezien, wat weer kan zorgen voor meer bestellingen.

Belangrijke Tips voor het verkopen op Bol.com

Wat zijn de belangrijkste tips als je gaat verkopen op Bol?

Tip 1: Onderzoek zal je laten winnen

De eerste stap, het product onderzoek, is het allerbelangrijkst. Zoals ik al eerder zei, zonder een goed product zul je weinig tot geen verkopen draaien. Alleen met een product waar vraag naar is zul je slagen en geld mee kunnen verdienen.

Neem hier dus ook de tijd voor. Je hoeft dit niet binnen 1 of 2 dagen te weten. Maak er echt je missie van om dit te ‘masteren’. Want als je hier goed in bent, zullen je kansen op succesvol verkopen op bol alleen maar stijgen.

productonderzoek verkopen op bol.com

Tip 2: ‘Denk’ als je consument

Deze is gerelateerd aan de eerste tip over het onderzoek doen naar het product dat je gaat verkopen. Kruip als het ware in de huid van jouw ideale klant. Wat kan helpen is om een zogenaamde ‘avatar’ te maken.

Dit is een denkbeeldig persoon die precies jouw ideale klant beschrijft. Je moet dus al wel een idee hebben over je product dat je wilt gaan verkopen. Schrijf zoveel mogelijk eigenschappen op over deze persoon:

  • Hoe oud is je ideale klant?
  • Wat zijn de behoeftes van je klant?
  • Welke pijnpunten ervaart je klant?
  • Wat is het doel van je klant met het product?
  • Wat is de financiële situatie van je klant?
  • Wat is de gezinssamenstelling?

Als je een geschikt product vindt, en antwoord geeft op deze vragen, zul je zien dat je veel beter begrijpt wat je klant wilt. Op basis van deze antwoorden kun je je producten aanvullen met nieuwe functionaliteiten, de prijs aanpassen, de hoeveelheid aanpassen en je listing zo instellen dat je ideale klant zich direct aangesproken voelt.

Hoe beter jij je klant begrijpt, hoe beter je kunt inspelen op de behoeften, waardoor je meer producten zult gaan verkopen.

Tip 3: Blijf de ontwikkelingen volgen

Als je eenmaal een succesvol product hebt gevonden en deze elke maand goed verkoopt, heb je als het ware ‘passief inkomen’ gecreëerd. Dat is natuurlijk super goed, maar wees alert dat dit niet altijd zo blijft.

Er kan bijvoorbeeld een nieuwe ontwikkeling ontstaan onder consumenten, waardoor jouw product niet meer in de smaak valt. Of de concurrentie komt met een beter product met betere specificaties en prijzen.

Één keer een product goed neerzetten is dus niet een garantie voor blijvend succes. Blijf een oogje in het zeil houden en houdt de concurrentie en markt in de gaten.

Tip 4: Wees uniek

Om voor de consument in het oog te springen zul je beter moet zijn dan je concurrent. Wees daarom uniek. Doe bepaalde dingen net iets anders, zoals het design, de prijs, de hoeveelheid en listing.

Wees creatief, maar zorg dat je altijd in lijn blijft met de vraag en behoeften van de consument. Je kunt wel bepaalde dingen toevoegen die je concurrent niet heeft, maar als het voor de consument niet interessant is zal het je geen extra verkopen opleveren.

wees uniek

Tip 5: Richt je bedrijf op de juiste manier in

Je wilt waarschijnlijk starten met verkopen op bol omdat je meer vrijheid in het leven wilt. Richt je bedrijf hier dan ook op in. Als je niet gebruikt maakt van LVB, en dus alle pakketten zelf moet verpakken en versturen, kost het je vrijheid.

Doe dit op de juiste manier door bepaalde zaken uit te besteden, en zelf je focus te houden op productresearch, inkoopproces en maken van de listings op bol. Alleen dan zul je blijven groeien zonder dat je er meer tijd aan kwijt bent.

Tip 6: Krijg advies van een mentor

Op het internet is er genoeg informatie te vinden over alles wat met verkopen op bol te maken heeft. Toch kun je niet alles alleen. Je zult altijd vragen blijven hebben, en persoonlijk raad ik een mentor daarom ook 100% aan. Als ik iets wil leren ben ik eerst veel informatie aan het opzoeken, maar als ik een cursus kan volgen met een mentor doe ik dat altijd.  

Je kunt je vragen kwijt en daarnaast leer je van iemand die al veel ervaring heeft met verkopen op bol. De Bol masterclass geeft je zo’n mentor. Je leert het verkopen tot in de puntjes in de uitgebreide online videocursus, en je kunt al je vragen stellen tijdens de live coaching calls.

Gratis training over winstgevend verkopen op Bol

Wil je eerst kennismaken en ontdekken of deze cursus iets voor je is?

In een gratis online training ontdek je of dit je verder kan helpen.

Je gaat leren:

Welke 5 stappen je moet nemen voor een succesvolle internet business via Bol;

Hoe je met maximaal 1 uur per dag je bedrijf kunt runnen, gemakkelijk naast je werk of studie;

Hoe je dit allemaal locatie onafhankelijk kan doen.

Plaats een reactie